Minigolf – för både nybörjare och proffs

Sporten golf är känd över hela världen med stora turneringar som följs av miljontals fans och där prissummorna är enorma. Golf spelas på golfbanor med hål som ofta kan vara några hundra meter långa. För att få spela golf behöver man ha grönt kort (med vissa undantag), vilket gör att det inte är någon sport som man som nybörjare bara kan gå ut och spela.

Spela minigolf

Den som vill spela med en klubba och en golfboll utan att behöva träning innan kan med fördel ägna sig åt minigolf. Om du spelar minigolf i Stockholm finns många fina banor att välja på, både utomhus och inomhus, vilket gör att du alltid kan spela oavsett väder. Ta med familjen eller vännerna på en runda och kombinera med att fika eller äta något före eller efter rundan.

Bangolf

Visste du att sporten minigolf kallas bangolf formellt och faktiskt också är en ”riktig” sport? Det finns ett landslag i bangolf och det spelas världsmästerskap i bangolf, nu senast i Uppsala år 2023. Det svenska herrlandslaget vann då VM-guld och damlandslaget vann en silvermedalj. Något som kanske inte hamnar överst på sportsidorna men är nog så hedrande för den svenska golfsfären.