Visa upp ett vackert leende på golfbanan med tandimplantat

Golf är en av de mest populära sporterna i världen och brukar spelas på en stor bana på upp till 200 hektar. Det är en sport som spelas utomhus och ger dig mycket solljus som är bra för kroppen. Dock finns det precis som med de flesta sporter vissa risker för skador och det är därför viktigt att inte överstränga sig. Lyckligtvis finns det behandlingar, fysioterapi och tandimplantat för att behandla eventuella skador.

Behandla eventuella skador med tandimplantat

Det kanske värsta som kan hända när du spelar golf är att få tänderna utslagna och då kan det bli aktuellt med tandimplantat. Södertandläkarna på Södermalm i Stockholm erbjuder tandimplantat och har lång erfarenhet av implantatbehandlingar. Denna klinik jobbar med Stockholms främsta tandtekniker för att se till att deras tandimplantat håller mycket hög kvalitet. Det bästa av allt är att tandimplantat är en långsiktig lösning som ger dig ett vackert och naturligt leende för många år framåt.

Processen är indelad i fem enkla steg:

1. Undersökning och planering.

2. Sanering.

3. Operation.

4. Läkning och rekonstruktion.

5. Efterkontroll och hygien.

Topp 5 fördelar med att spela golf

Som du kanske märker är nyckeln att hitta en balans mellan fördelarna och riskerna med att utöva en sport som golf.

Fem av de största fördelarna med att spela golf:

• Exponerar dig för solljus – Att spela på golfbanan låter dig exponeras konstant av solljus och grönområden. Solljuset ger dig D-vitamin som är så viktigt för en hälsosam bentillväxt. När det gäller sinnet kommer du att både minska stress och lindra ångest.
  • Främja vänskap och gemenskap – Få sporter kan främja vänskap och gemenskap så bra som golf gör. Att spela golf låter dig på ett avkopplande sätt umgås med vänner och träffa nya människor.
  • Bränner kalorier – Eftersom golfbanor är så stora betyder det att du kommer promenera mycket. Det kan bli många många kilometer trots att du använder golfbilen, speciellt om du bär dina egna klubbor. Under ett enda spel kan du räkna med att bränna upp till 1000 kalorier!
  • Stimulerar hjärnan – I likhet med alla andra sporter kommer din puls att öka när du spelar golf och det ökar blodflödet till hjärnan. Det här stimulerar nerverna i hjärnan och ser till att förebygga psykiska sjukdomar som demens.
  • Förbättrar synen – När du spelar golf kommer du att använda blicken mycket för att beräkna avstånd och sikta på golfbollen. Det här förbättrar din syn samtidigt som du förbättrar din hand-öga-koordination.

Kom ihåg att du trots ovanstående fördelar kan råka ut för skador som behöver behandlas och till din hjälp har du Södertandläkarna i Stockholm – som håller till på både Folkungagatan 49 och Fatburs Brunnsgata 29.